"Het ei, de dans en het papier" is de titel van het ontwerp. Het bestaat uit een dansend ei 
    op een bundel papier. Het wordt gegoten in brons en is zes meter hoog. 
    
    HET EI
     
     
	Van het koude noorden  van Siberië  tot het zuiden van  Antarctica en  van de  Sahara tot in de Gobi woestijn, 
    kan men vogels en eieren vinden. Er zijn geen gebieden bekend waarin  mensen leven en de vorm van het ei niet kennen.  
    Het is een universele vorm maar tegelijkertijd zijn er veel verschillende interpretaties in omloop.  De perceptie 
    van het ei  is even divers als er culturen zijn. Wat vreemd en onbekend is voor de een lijkt eigen en bekend 
    voor de ander.  Het ei is een uitnodiging om met elkaar in gesprek te gaan. 
	DE DANS
     
     
	In gesprek gaan met elkaar! Is er ook een een fysieke handeling die ik in elke cultuur  kan ontdekken? De dans, als 
    een sport, een kunst vorm of een sociale happening  duidt op het bewegen van het lichaam. Meestal wordt hierbij ook 
    muziek gemaakt. Dans is leven,  een  vorm waarin emoties, meestal gezamenlijk,  tot uitdrukking komen. Dans is 
    (waarschijnlijk) zo oud als wij bestaan en in alle culturen terug te vinden. 
	HET PAPIER, een verhaal als een tijdmachine
    
     
	Het beeld is mede geinspireerd op een schilderij van Pieter Breughel de Oudere (1521/30 - 1569). Hierop is een lopend 
    ei met een kapotte dop afgebeeld.  In het tafereel is een sprookje verwerkt dat elk Duits en Vlaams kind kende en nu terug te lezen op papier: 'als je door 
    een rijste brijberg hebt gegeten kom je in het land waar ham en eieren vol verlangen staan te wachten om te kunnen opdraven 
    en zichzelf op te dienen en waar gebraden ganzen je in de mond vliegen'.  Luilekkerland, het land van overvloed, van melk en 
    honing, het gedroomde (tijdloze) paradijs.  |